poniedziałek, 26 listopada 2012

~

Chleb graham z ricottą i łososiem wędzonym / łososiem wędzonym, jajkiem i przyprawami; pomidor.
Graham bread with ricotta and smoked salmon / smoked salmon, egg and spices; tomato.

Ponawiam pytanie z poprzedniego posta, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, to chętnie je zgarnę :).
I może jeszcze słówko o truflach i cake pops, bo mnie zaciekawiły, a... nigdy nie robiłam ;) Do czego można porównać i czy raczej każdy lubi? Powiem tyle, że mam tego zrobić dużo, dla dużej liczby osób, a wolałabym, żeby smakowało...

26 komentarzy:

  1. od siebie mogę powiedzieć, że trufle to juz naprawdę smak indywidualny;) ja na przykład nie lubię, mają charakterystyczny posmak, więc myślę, że ludzie by się podzielili i nie każdemu by smakowało. a może jakieś domowe wafle przekładane, albo blok czekoladowy?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z kolei za mało oryginalne... Póki co, najbardziej jestem przekonana do małego drożdżowego czegoś, ale jest problem z wymyśleniem czego :)

      Usuń
  2. cake popsy to moim zdaniem bardzo dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm. a co powiesz na makaroniki, tartaletki albo jakoś ładnie ozdobione donuty?

    PS. Czyżbyś szykowała smakołyki dla przyjaciół ze szkoły na swoje urodziny zamiast cukierków? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeśli ma być coś bardziej w stylu cinamon rolls to może rogaliki drożdżowe z różnymi nadzieniami ? :) mam dobry przepis :)
    świetne śniadanie : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rogaliki drożdzowe z czekoladą... dobre, dobre :)

      Usuń
    2. Dokładnie taka była moja myśl :) Twoje drożdżowe rogaliki :)
      A śniadanie pysznie wygląda!

      Usuń
  5. Emmo, ja mam pytanie zupełnie nie związane z tematem śniadania, ale chciała bym po raz pierwszy przygotować owsiankę z twarożkiem /takim zwykłym z kostki/, nigdy jej nie robiałam, i zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać, więc mam kilka pytań.
    1) Jakie są proporcje płatków i twarożku?
    2) Jak ugotować płatki?
    3) Jak to w ogóle nałożyć do miseczki, w sensie w jakiej kolejności?
    4) Czy płatki muszą być zimne, czy mogę być bezpośrednio po gotowaniu, czy ten twarożek się nie zważy?
    Wiem, że moje pytania są dziwne, nawet śmieszne, i oczywiste, ale nie mam zupełnie doświadczenia w tego typu owsianka, zawsze gotowałam wyłącznie na mleku, więc będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki.

    A jeśli chodzi o małe drożdżowe wypieki, to może paszteciki lub drożdżowe pierogi z oryginalnym farszem lub takie danisze, robiłam w zeszłym tygodniu i są pyszne http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/drozdzowe_wypieki/danisze_z_czekolada/przepis.html

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam tylko w tej formie owsiankę z takim twarożkiem:
      http://inspiracjenasniadanie.blogspot.com/2012/04/owsianka-z-jabkiem-suszonymi-sliwkami.html

      Po prostu płatki ugotowałam na wodzie, do miseczki dałam większość twarożku, część dodatków, ugotowane płatki, resztę dodatków i resztę twarożku (rozgniecionego z jogurtem i miodem).

      Usuń
  6. kanapki wyglądają bardzo smakowicie :)
    jeśli chodzi o pytanie to polecam cake pops, na które zapraszam do mnie :) http://fabrykakulinarnychinspiracji.blogspot.com/search/label/Cake%20pops

    OdpowiedzUsuń
  7. Emma, a może jakieś ciasteczka ? imbirkowe, jakieś piernikowate czy coś? :) albo brioszki http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/drozdzowe_wypieki/brioche_blyskawiczna/przepis.html (ponoć są rewelacyjne! ;) jeszcze nie zdążyłam wypróbować, ale w tygodniu zamierzam! )

    OdpowiedzUsuń
  8. Wklejam kilka propozycji:

    http://www.mojewypieki.com/przepis/slodkie-drozdzowki---serca-z-orzechowym-nadzieniem

    http://feeriasmakow.blox.pl/2010/11/Pralinki-Nugatowe.html
    http://feeriasmakow.blox.pl/2012/04/Pralinki-z-Maslem-Orzechowym.html
    http://feeriasmakow.blox.pl/2011/07/Kwadratowe-Pralinki-z-Maslem-Orzechowym.html

    http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/drozdzowe_wypieki/danisze_z_czekolada/przepis.html

    OdpowiedzUsuń
  9. cake popsy to nic innego jak ciastka na patyku:) A dokładniej... mini bajaderki :) Ciasto gliniaste, słodkie, czekoladowe :) choć co do ciasta są różne wariacje ;) Najwięcej zabawy jest przy dekorowaniu :) Chociaż jak mówisz, że będziesz piekła sporą porcję...możesz się narobić, a takim jednym ciasteczkiem nikt się nie pocieszy :)
    A co do drożdży, to może... jakieś rogaliki/bułeczki z nadzieniem serowym, dyniowym, czekoladowym, albo...makowo-orzechowym?;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kanapki z jajkiem? Uwielbiam takie na kolację. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. może krówki? mogłyby być dodatkowo oblane czekoladą, ale to dodatkowa praca i naczynia... albo żeby nie było nudno, to do masy mogłabyś dodać orzeszki ziemne czy jakieś inne.
    a ciasteczka odpadają? ostatnio robiłam owsiane z czekoladą i orzechami włoskimi - wystarczy jedna miska, mikser i dosłownie 15 minut pracy + pieczenie. przepis na ciasteczka bez dodatków stąd: http://www.mojewypieki.com/przepis/chrupiace-owsiane-ciasteczka. i nie potrzeba do nich stolnicy ani wałka, po prostu rolujesz kulki w rękach i układasz na blaszce. są bardzo chrupiące, ale przy tym nie kruszą się jakoś bardzo, więc sądzę, że zniosłyby transport. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. a jeśli chodzi o małe drożdżowe coś, to pierwsze co mi przychodzi do głowy, to rogaliki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedyne co mi przychodzi do głowy to najprostszy na świecie wypiek : http://whiteplate.blogspot.com/2011/05/cynamonowe-koperty-z-ananasem.html

    OdpowiedzUsuń
  14. a jak drozdzowe ale nie na slodko to moze mini pizze? ale nie takie tradycyjne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie, koniecznie słodkie ;) Tak jak napisałam pod omletem.

      Usuń
  15. Ale ja się stęskniłam za łososiem. Kanapki idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  16. ja mam pytanie ;) Ile minut gotowałaś jajko, żeby uzyskać takie cudowne, miękko-twarde żółtko? Byłabym wdzięczna za odpowiedź ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalałam jajka ciepłą wodą i gotowałam ok. 3-4 minuty od zagotowania :).

      Usuń
  17. Bardzo ładne jest Twoje nowe zdjęcie :)
    Pozdrawiam Roksana

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie, będzie mi bardzo miło. :)
Anonimowych użytkowników proszę jednak o podpisywanie się.
Uprzedzam też, że komentarze są moderowane, a te obraźliwe nie będą akceptowane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...